Lifestyle

Rutina de dimineață: câteva idei pentru o zi cât mai eficientă

Cât de importantă este rutina de dimineață?

Rutina de dimineață este un element esențial pentru noi toți pentru a avea o zi cât mai bună, productivă și de ce nu, veselă. Altfel spus, rutina de dimineața îți va îmbunătăți starea de spirit, vei avea un stil de viață mai sănătos, vei avea o zi mai productivă care îți va permite să ai mai mult timp liber pentru tine. Nu degeaba, proverbul nostru popular spune: Cine se scoală de dimineață, departe ajunge.

Rutina de dimineață în câțiva pași simpli

Rutina de dimineață se construiește încet, prin mici gesturi care să devină obiceiuri în programul zilnic al fiecăruia. Astfel, iată câteva sfaturi care te pot ajuta să ai o zi în care să te bucuri de o stare de bine pe întreg parcursul zilei:

  • Nu apăsa pe Snooze. Culcă-te într-un timp rezonabil pentru a avea suficiente ore de dormit (de regulă 7-9 ore pe noapte la adulți) și fixează-ți alarma astfel încât să nu trebuiască să amâni mereu soneria. Asta nu va face decât să te enerveze și să te facă să te simți obosit în ziua respectivă.

 

  • Fă-ți patul. Știu că pare banal, însă acesta e un obicei de dimineață care te ajută să fii pregătit și organizat pentru ziua care urmează. Este un prim mic task pe care îl îndeplinești din întreaga zi, ceea ce îți va da încredere și calm.

  • Bea apă, limonadă sau ceai. Un pahar de apă te va hidrata și îți va aduce energia de care ai nevoie.

  • Fă câteva exerciții ușoare de stretching. Mișcarea este foarte importantă pentru un stil de viață sănătos, așa că nu este de neglijat. Dacă nu ai timp de jogging sau alte sporturi, câteva minute dedicate stretchingului îți vor pune sângele în mișcare și te vei simți mai bine în timpul zilei. Ba mai mult, dacă ai un câine, poți face puțină mișcare dacă mergi să îl plimbi.

  • Ia micul dejun. Este una din mesele peste care nu trebuie să sari și care trebuie să facă parte musai din rutina de dimineață. De aici îți iei aportul de vitamine și nutrienți necesari pentru a te simți în formă, dar și pentru a evita mesele lungi și copioase de la prânz și cină. Nu uita să incluzi un iaurt sau niște fructe în meniul de la micul dejun.

  • Fă-ți un playlist cu muzică pe care să o asculți dimineața. Să asculți muzică îți dă o stare de optimism, de calm, de relaxare, numai bune pentru a-ți începe ziua frumos. Include și melodii noi, se găsesc foarte multe pe Youtube sau pe Spotify dacă le cauți după cuvinte cheie sau după genul de muzică.
  • Fă ceva care te relaxează. Citește câteva pagini dintr-o carte. Urmărește câteva postări interesante de pe social media. Citește știrile din domeniul care te interesează. Citește o postare din revista sau blogul preferat. Meditează. Vezi un serial scurt. ETC. Așadar, pentru câteva minute, găsește o activitate pe care să o faci cu drag și astfel, vei porni cu o atitudine mai relaxantă și veselă în noua zi.

  • Organizează-ți biroul. Un spațiu curat înseamnă echilibru și o minte mai bine organizată. Fiind locul de unde îți desfășori activitatea peste zi, este bine să debarasezi lucrurile inutile și să ai un loc cât mai spațios și organizat.

  • Planifică-ți ziua. Este indicat să ai o agendă pe care să îți notezi lucrurile importante pe care le ai de făcut în ziua respectivă. Asta te va scuti de timpi morți și te va ajuta să ai consecvență în activități. Să ai un plan bine pus la punct îți va da sentimentul că ai fost eficient în acea zi, pe scurt, că ai folosit timpul util și în favoarea ta. E important să ai în vedere că te vei putea bucura apoi de roadele muncii tale pe termen lung.

 

  • Fii recunoscător. Poți să îți așezi gândurile de recunoștintă pe un jurnal, să reflectezi la lucrurile care te fac să te simți fericit, mulțumit cu viața ta. Nu trebuie neapărat să detaliezi, ci poți să le scrii cu liniuțe sau cu bulinuțe. Asta te va ajuta să alungi orice sabotor negativ și să conștientizezi că ai o viață frumoasă și ai lucruri pe care poți să le apreciezi zilnic.

Cum arată rutina mea de dimineață

La capitolul Obiceiuri de dimineață, nu stau excelent, însă încerc pe cât posibil să fac cât mai multe lucruri care să mă ajute să fiu mai motivată. Totodată, încerc să diversific activitățile pentru a nu începe ziua în monotonie prin clasicele acțiuni trezire-duș-mic dejun-serviciu. De regulă, eu îmi încep dimineața astfel:

  • Mă trezesc cam la ora 8 (de când e pandemia). De regulă, mă trezeam pe la ora 7.
  • Fac un duș
  • Beau un ceai sau un pahar cu apă
  • Spăl vase dacă au rămas din seara precedentă și mai așez lucruri prin casă. Magic, asta mă ajută să îmi pun și ordine în gânduri
  • Mănânc o omletă, un sandwich sau lapte cu cereale
  • Ies pe balcon, curăț florile și mă bucur de câteva momente de liniște
  • Mă uit câteva minute pe Instagram Stories unde găsesc postări vesele de la oameni cu vibe bun pe care îi urmăresc
  • Citesc de regulă cam 10 pagini dintr-o carte
  • Îmi fac o schemă, fie ea mentală sau pe o agendă, cu lucrurile pe care vreau să le fac în acea zi
  • Dacă merg la serviciu pe jos, îmi pun un podcast sau ascult muzică care să îmi dea energie pozitivă

Aplicații care te pot ajuta să îți construiești rutina de dimineață

 

În sprijinul formării de obiceiuri de dimineață, au fost create aplicații menite să te ajute să realizezi constant activitățile zilnice, iar unele dintre acestea sunt:

  • Todoist. Te poți conecta prin e-mail sau Facebook, îți poți alege o temă, după care poți să îți setezi diverse task-uri în funcție de zi. Are o interfață simplă de utilizat, cu o versiune gratuită și una plătită, cu mai multe funcționalități. De fiecare dată când ai realizat task-ul, poți apăsa pe Bullet și acesta dispare.
  • Any.do. Te poți conecta la fel, prin e-mail sau Facebook. Are o variantă gratuită și una Premium. Îți poți sincroniza task-urile cu evenimentele din calendarul telefonului tău. De îndată ce adaugi o sarcină, o poți seta ca prioritară, poți selecta data și ora, locația, recurența (zilnic/săptămânal/lunar/anual), poți adăuga subsarcini, notițe, atașamente, poți să o distribui altor persoane și apoi să marchezi task-ul ca fiind Efectuat sau chiar să îl ștergi. Vei primi o notificare atunci când ai de făcut un anumit task.
  • Habitica. Pe această platformă, te poți loga cu adresa de Gmail sau contul de Facebook sau îți poți crea un cont separat. La început, îți alegi un avatar, îți setezi o rutină pe care vrei să o construiești sau un obicei de care vrei să scapi și de fiecare dată când realizezi task-ul primești steluțe. E o aplicație mai ludică.

Personal, eu am păstrat aplicația Any.do, mi se pare că e intuitivă ca interfață și mă ajută să îmi setez detaliat obiectivele.

Toate aceste aplicații care te pot însoți în crearea și menținerea rutinei de dimineață pot fi instalate din Google Apps.

Concluzii despre rutina de dimineață

Acestea sunt câteva sfaturi și lucruri pe care le poți face dimineața pentru a avea o zi cât mai eficientă. Care sunt activitățile care fac parte din rutina ta de dimineață?

Sursă imagini:

Pixabay

Flori din călimară

Numele meu este Laura, iar Flori din călimară este locul în care mă simt liberă, făcând ceea ce mă pasionează: scriu despre lifestyle, cinema, literatură și călătorii. Numele blogului este unul sugestiv, intenția mea fiind ca prin articolele pe care le scriu, să transmit, pe lângă lucruri utile, frânturi de frumusețe, senin, optimism și povești faine.

Dacă doriți să îmi scrieți, puteți folosi formularul de mai jos sau să îmi trimiteți un e-mail pe crihan.laura@gmail.com .

S-ar putea să-ți placă și...

14 comentarii

  1. Eu încerc de seara să îmi termin toată treaba. Dimineața doar să mănânc și să mă spăl și să încep o nouă zi. Patul nu mi-l fac neapărat :))

  2. Gabriela Radulescu-Petca spune:

    Buna ❤❤❤
    Ce articol detaliat ❤❤❤ mi-ai dat câteva suuuper idei, bune si eficiente pt rutina mea. Te puup si o zi buna ❤❤❤

    1. Mă bucur mult că îți este util și mulțumesc frumos pentru apreciere ❤️🤗🤗

  3. Chiar sunt dezorganizata dimineata, mereu as mai dormi putin, macar 5 minute. Pe drum spre scoala copiilor imi fac si un mic plan de bataie pentru ziua in curs.

    1. Da, si eu am o mica problema cu snooze-ul 🤦🏼‍♀️

  4. Nu am treaba cu alarma, din fericire. Patul e lege sa îl fac. Îmi beau cafeaua pe tihna, astfel nu funcționez în timp ce navighez un pic. Planuri nu prea fac, decât dacă am prea multe de făcut într o zi.

  5. Diminețile mele sunt agitate… Copiii, mic dejun, dus la școală și abia apoi cafea și puțină relaxare.

    1. E foarte bine că nu sari peste micul dejun și relaxare.

  6. Pe o mare parte dintre sfaturi le pun în aplicare și eu, de când mă știu. Sunt, totuși, vreo două la care mai am de lucru…

    1. E bine și așa 🙂

  7. Catalina Coman spune:

    Eu dimineata recunosc ca sunt tare inactiva. Abia dupa ce beau vreo doua cafele ma pot organiza cat de cat. Functionez mai bine seara.

    1. Da, aici depinde de persoană 🙂

  8. La 8 trebuie sa fiu la servici, am noroc ca stau la distanta de 2 min, asa ca ma trezesc la 7.30 ma spal pe fata ma imbrac machiez si am plecat. va invidiez pe voi cele care faceti o groaza de treaba dimineata…si sambata cand sunt libera ma apuc de treaba pe la 11 -12 :)) cand unele gospodine au terminat

  9. Suna atat de bine programul tau. Imi este dor de acest program lejer si linistit. O data cu aparitie Evei in vitaa mea totul se intampla pe fuga si cand prind momente libere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *